a) 3. kişiye veya ALICI’ ya teslim edilen ürünün faturası,
b) İade formu,
c) İade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile
birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.
d) SATICI, iade bildiriminin kendisine ulaşmasında itibaren en geç 10 günlük
süre içerisinde toplam bedeli ve alıcıyı borç altına sokan belgeleri ALICI’ ya
iade etmekle yükümlüdür.
e) ALICI’ nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma
olursa veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’ nın zararlarını
tazmin etmekle yükümlüdür.
İADE HAKKININ KULLANILMASI
1) ALICI, online.giggles.com.tr internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel
nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri
okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini
beyan eder. ALICI; bu ön bilgilendirmeyi elektronik ortamda teyit etmekle,
mesafeli sözleşmelerin akdinden önce, SATICI tarafından ALICI' ya verilmesi
gereken adres, siparişi verilen ürünlere ait temel özellikler, ürünlerin
vergiler dâhil fiyatı, ödeme ve teslimat bilgilerini de doğru ve eksiksiz
olarak edindiğini teyit etmiş olur.
2) Mesafeli sözleşmelerde tüketici, 14 (ondört) gün içerisinde herhangi bir
gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına
sahiptir. İade hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde yazılı
olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmesi yeterlidir. İade hakkı
süresi, malın teslimine ilişkin sözleşmelerde, tüketicinin malı teslim aldığı
günden itibaren, diğer sözleşmelerde ise sözleşmenin akdedildiği günden
itibaren işlemeye başlar.
3) Kargo firmasının, ürünü ALICI’ ya teslimi aşamasında karşılaşacağı her türlü
sorun nedeniyle, siparişi verilen ürünün ALICI' ya teslim edilememesinden
dolayı SATICI sorumlu tutulamaz.
4) SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen
niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim
edilmesinden sorumludur.
5) SATICI, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan ALICI’ yı
bilgilendirmek ve açıkça onayını almak suretiyle eşit kalite ve fiyatta farklı
bir ürün tedarik edebilir.
6) SATICI, sipariş konusu ürün veya hizmetin yerine getirilmesinin
imkânsızlaşması halinde sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine getiremezse, bu
durumu, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan tüketiciye
bildirir ve 10 günlük süre içinde toplam bedeli ALICI’ ya iade eder.
7) Ürünün teslimatı için işbu Ön Bilgilendirme Formunun elektronik ortamda
teyit edilmesi şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka
kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş
kabul edilir.
8) Ürünün tesliminden sonra ALICI' ya ait kredi kartının ALICI' nın kusurundan
kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak
kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun ürün bedelini
SATICI' ya ödememesi halinde, ALICI kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla
ürünü 3 gün içinde SATICI' ya iade etmek zorundadır. Bu takdirde nakliye
giderleri ALICI' ya aittir.
9) SATICI mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın
kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi
içinde teslim edemez ise, durumu ALICI' ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde
ALICI siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile
değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan
kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. ALICI' nın siparişi
iptal etmesi halinde ödediği tutar 10 gün içinde kendisine nakden ve defaten
ödenir.
İADE HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER
Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça tüketici, aşağıdaki sözleşmelerde cayma
hakkını kullanamaz.
a) 27.11.2014 tarih 29188 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren
"Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği"nin 2. Maddesinin 2/ğ nolu bendi
gereği yiyecek ve İçecekler gibi günlük tüketim maddelerinin, satıcının düzenli
teslimatları çerçevesinde tüketicinin meskenine veya işyerine götürülmesine
ilişkin Mesafeli Sözleşmelerde iade hakkı bulunmamaktadır.
b)27.11.2014 tarih ve 29188 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmelik'inin 15. Maddesinde sayılan sözleşmeler/mal ve
hizmetlerde iade hakkı kullanılamaz.
c)SİPARİŞ VEREN/ALICI tarafından teslim alınmış olan malın değerinin azalması
veya iadeyi imkânsız kılan bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına
engel değildir. Ancak
SİPARİŞ VEREN/ALICI kendi kusurundan kaynaklanan, malın değerindeki azalmayı
SATICI’ ya tazmin etmeyi kabul ve beyan eder.
d) Sipariş vermek için kullandığınız internet sitesinin kullanılması nedeniyle,
ücret tarifesi ile ilgili olarak tüketicilere ilave bir maliyet
yüklenmemektedir.
e) Sürekli veya dönemsel olarak ifa edilen ürün olarak, satışa arz ettiğimiz
ürünümüz yoktur.
f) Belirsiz süreli veya süresi bir yıldan fazla olarak satışa arz ettiğimiz
ürünlerle ilgili olarak herhangi bir satış şeklimiz bulunmamaktadır.
g) Bu ön bilgilendirme formu ile verilen bilgiler, kullanılan uzaktan erişim
aracına uygun olarak ve iyi niyet ilkeleri çerçevesinde ergin olmayanlar ile
ayırtım gücünden yoksun veya kısıtlı erginleri koruyacak şekilde ticari
amaçlarla verilmektedir.
TÜKETİCİNİN ŞİKAYET VE İTİRAZLARI
Başvurularınızı, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından her yıl Aralık ayında
belirlenen parasal sınırlar dâhilinde mal veya hizmeti satın aldığınız veya
ikametgâhınızın bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyetine veya
Tüketici Mahkemesine yapabilirsiniz.